mandag 15. november 2010

Julekalender og julestemning

                     RubiesSangria
De siste dagene har julestemningen kommet snikende.. I går laget jeg fløtekarameller med nellik på jobb, og de var en hit! Skikkelig juleinspirert, og det gav mersmak, så til middag i går ble det medisterkaker med surkål:) Disse bildene fra http://www.aliciabock.com/index2.php#/home/ er jo bare nydelige! Som et bilde på stemningen jeg har inni meg:)
Her er julekalenderen min kjære fikk i fjor til advent, 24 forskjellige juleøl. Polet har utrolig mange spennende varianter, nøgne ø sine varianter slo spesielt godt an. Nam nam! http://nogne-o.blogspot.com/  Pyntet med glansbilder og gamle negativer og satte det hele i en gammel kasse. Veldig praktisk å bruke papirposer istedet for å pakke inn en og en, man sparer tid, og posene kan brukes igjen, så man sparer miljøet også:)
I år blir det ingen kalender til han, juleøl-kalenderen var en engangsgreie, det viktigste var overraskelsen.
Men mamman min skal få, det er noe jeg har gjort helt siden jeg var 12-13 år, og er blitt en ordentlig tradisjon. Jeg får også av henne, og vi har som regel ulik design fra år til år. Ofte ender de opp ganske like allikevel, vi har overraskende lik smak.. Synes det er koselig, man trenger ikke å være barn for å sette pris på kalendergaver:)
God natt:)

1 kommentar: