mandag 8. november 2010

Mitt første innlegg, tjohoo:)

Endelig har jeg fått somlet meg til å skrive det første innlegget:) 

Hadde lenge ønket meg og lett etter en "menytavle", sånn gammeldags, sort hvor man trykker inn plastbokstaver i, litt amerikansk diner- aktig. Vanskelig å finne, og når jeg endelig fant det var det litt dyrere enn jeg så for meg. Men - i høst begynte jeg å studere, og på kjemibygget på skolen min, som forresten er en skikkelig funkisperle, hang det noe liknende disse "menytavlene" over alt! Bare enda kulere, virkelig retro i teak. Etter å ha gått rundt og siklet på disse en stund, tok jeg mot til meg og spurte vaktmesteren om han tilfeldigvis hadde en ekstra. Og når jeg sto der, ringte telefonen hans- og han fikk det kjempetravelt. Han nærmest kastet et skilt til meg på vei inn til kollegene sine, der han i ekstase ropte - Jeg har blitt bestefar!!! 
Så sånn fikk jeg tak i dette, og det er jo alltid morsomt når ting har en historie:) Ikke helt sikker på hva som skal stå, det er jo ikke plass til å skrive allverden. Noen forslag?

Har bestilt en plakat fra http://www.concretehermit.com/shop/art-prints.html som skal henge sammen med tavlen på kjøkkenet, men har ikke fått hengt det opp enda. Men tror det blir strålende:
Ved siden skal det henge en magnettavle med bilder fra reiser vi har vært på. Skal poste når jeg får ut fingeren og får hengt det opp:) 

Har vært i London i helgen, hadde dessverre ikke med noe kamera da jeg reiste med Nazi-Ryanair og kun håndbagasje og måtte prioritere. Tilbragte mye tid på et fantastisk marked som het Spitalfields like ved Liverpool street stasjonen. Herlig område, litt som Grunerløkka ganger 10. Masse spennende butikker, mye vintage, og en digg mat-hall hvor det sto masse boder med mat fra alle verdenshjørner, mix&match til 50-lappen. Nam nam! Og så kjøpte jeg verdens søteste sko!! Det er Vivienne Westwood,jeg er vanligvis ikke den som kjøper så mye design - i alle fall ikke klær, men disse måtte jeg bare ha!


Og for å avslutte med en annen liten godbit - fant noen perfekte fiken på grønnsaksbutikken min her om dagen, åh det er så godt når de er ferske og ordentlig modne. Så da jeg lagde jeg en liten, digg salat med fiken, mozzarella, parmaskinke, basilikum og sitron-vinaigrette. så godt - så enkelt:)


God natt og sov godt:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar